fbpx

Wat zijn chips?

Roy Schippers

Marketing guru, altijd op zoek naar kennis. Verslaafd aan de Facebook Business Manager.

Bedrijven zijn altijd op zoek naar manieren om meer klanten binnen te halen en meer omzet te generen, dit weten we allemaal.

Tegenwoordig zijn hier zoveel mogelijkheden voor en is er vaak te weinig budget om alles in ene aan te pakken. Het gaat dus meer om het kiezen van hetgeen dat de meeste invloed zal hebben.

  • Lokale marketing
  • Social media marketing
  • PR marketing
  • B2B sales
  • Search engine marketing

Vaak zijn er al wat dingen die goed werken binnen je bedrijf zoals een van de punten hierboven. De vraag is dan: hoe schakel ik naar het volgende niveau? Het kost veel tijd en geld om hier achter te komen.

  • Marktonderzoek doen
  • Mogelijkheden in kaart brengen
  • Vergelijken en een keuze maken

Bij Marketing Shift, willen we je helpen met specifieke uitdagingen die komen kijken bij dit proces. Onze oplossing: Chips.

Met Chips kun je zelf aan de slag met de uitdagingen die komen kijken bij het opzetten en runnen van een bedrijf in het digitale tijdperk. Je leert met de chips overzicht te behouden en actie te ondernemen. Zo ga je efficiënt om met je geïnvesteerde tijd en geld.

 

Wat is een chip?

Elke chip heeft 2 simpele  doelen:

  1. Iets bijleren zodat je beter begrijpt wat er gebeurd zowel achter de schermen als voor de schermen
  2. Geven van meer vrijheid door niet afhankelijk te zijn van een andere partij met het starten van succesvolle online projecten

Uiteindelijk zul je na het opzetten van succesvolle campagnes geen tijd meer overhouden om zelf aan de slag te gaan met deze ‘kleine’ dingen die er weinig toe doen.

Je zult het druk krijgen met meer high-level bezigheden zoals het bedenken van de strategie die uitgevoerd moet worden.

Onze chips zijn ervoor om je een basis begrip te geven en sneller op het punt te komen waar je input ook echt resultaat oplevert.

Voorbeelden van Chips?

Om een beter beeld te geven van wat een chip eigenlijk is, leg ik onze meest gebruikte chip uit: Handboek Facebook data verzamelen.

Het HFDV gaat in op de basis van de connectie tussen Facebook en je website. Het zorgt ervoor dat je kunt meten welke acties worden ondernemen op de website en stelt je in staat om advertenties te laten zien op basis van deze acties.

Deze chip ziet er als volgt uit…

1. Facebook Pixel aanmaken en installeren

Eerst gaan we in op het installeren van de Pixel. Dit wordt door integraties met WordPress, Shopify en andere website providers makkelijk gemaakt. Als jouw provider niet wordt ondersteund, moet je zelf het stukje code in de website zetten. We leggen uit hoe je dit doet zonder de kluts kwijt te raken.

Als de pixel is geïnstalleerd kunnen we aan de slag met het echte werk, gebruik maken van de pixel.

2. Acties ondernemen en data inzien

Op Facebook maak je gebruik van de pixel door doelgroepen aan te maken. Je kunt bijvoorbeeld alle website bezoekers in een doelgroep zetten, en daarna een advertentie aan hun laten zien. 

Zien wat er gebeurd met de data die binnen komt is super belangrijk. Daarom gaan we ook in op het goed weergeven van data zodat alles overzichtelijk blijft. 

Wil je meer voorbeelden van chips zien? Bekijk ze hier.

Hoe werken chips?

Je download een chip en kunt direct aan de slag. Een chip is een document waar alles instaat over het onderwerp dat jij uitkiest. Je kunt uiteraard meerdere chips downloaden. 

We maken een aantal beloftes met onze chips:

  • Altijd up-to-date
  • Makkelijk te volgen, ook voor non techies
  • Deelbaar met anderen

Ja, dit zijn onze beloftes. Het meegeven van kennis zodat anderen daar van leren, heeft een groot bijdrage geleverd aan het succes van Marketing Shift. Daarom zal dit altijd een basis blijven.

Hoe kom ik aan een chip?

Je kunt onze chips downloaden op de chips pagina. Hier heb je een volledig overzicht en zie je onder welke dienst de chips vallen. Zo kun je makkelijker zien wat waardevol zal zijn voor jou.

Hoeveel kosten chips?

We willen onze chips zo toegankelijk mogelijk maken voor iedereen en zijn daarom gratis.

Het enige wat we van je vragen is een email adres om de chip naartoe te sturen. Daarna krijg je gelijk toegang en kun je meteen starten met het implementeren van de kennis die je opdoet. 

Klaar om te starten?

De eerste stap voor implementatie door jezelf of je team, is het kiezen van hetgeen dat nodig is in jouw situatie. Voor hulp bij het kiezen van een geschikte chip of het inzetten van de informatie, kun je het beste in contact komen met Roy, de marketing expert van Marketing Shift.

Start hier – we kijken er naar uit om je te ontmoeten.

 

Klaar om de binnenbocht te nemen?

Ik ben Roy, en ik help bij het opzetten van de strategie en het uitvoeren van de stappen die je bedrijf verder brengen. Laten we een digitale kop koffie drinken!

Klaar om de binnenbocht te nemen?

Ik ben Roy, en ik help bij het opzetten van de strategie en het uitvoeren van de stappen die je bedrijf verder brengen. Laten we een digitale kop koffie drinken!